برای برنامه نویسی از کجا شروع کنم

همیشه برای کسانی که علاقه به برنامه نویسی دارند مسئله این است که از کجا شروع کنم. حتی برای کسانی که تجربه برنامه نویسی دارند و می خواهند زبان جدیدی را تجربه کنند دغدغه اول اجرای Hello World است. منظورم این است که قدم اول همیشه سخت ترین و مهم ترین قدم است.

سوالی که در ابتدای کار باید از خود بپرسید این است که به چه حوزه ای علاقه دارید. به بیانی ساده تر اگر به برنامه های تحت وب مانند فروشگاه های اینترنتی و … علاقه دارید زبان هایی مانند asp.net و یا php مناسب است. اگر به برنامه های قابل اجرا در ویندوز علاقه دارید زبان هایی مانند c# می‌تواند برایتان جذاب باشد. با پاسخ دادن به سوال هایی از این قبیل می توانید راه خود را انتخاب کنید.

در ادامه راه سعی کنید با کسانی در معاشرت باشید که به این حوزه علاقه دارند. همین گفت و گو های دوستانه و دورهمی های برنامه نویسان را دست کم نگیرید. در همین گپ و گفتگو های دوستانه استارت آپ های زیادی شروع شده است. و با یک تیم دو و یا سه نفره هم می‌توانید کار بزرگی را شروع کنید.

در کنار برنامه نویسی به تقویت زبان انگلیسی هم بپردازید. اکثر منابع آموزشی برنامه نویسی به زبان انگلیسی هستند و اگر در توسعه نرم افزار نیاز به کمک داشته باشید بدون داشتن سواد زبان انگلیسی به مشکل بر خواهید خورد.

فیلم های آموزشی زبان برنامه نویسی مورد علاقه خود را دنبال کنید. شاید آن فیلم در مورد پروژه ای باشد که فعلا نیازی به آن ندارید اما با تماشای آن فیلم آموزشی، نکاتی را خواهید آموخت که در پروژه های فعلی و آینده شما موثر خواهد بود.

سعی کنید در یوتیوب و آپارات صفحه های آموزشی مرتبط با برنامه نویسی را دنبال کنید. و از سلیقه های مختلف برنامه نویسی مطلع شوید.

و در کلام آخر کسب درآمد از برنامه نویسی است. بالاخره باید چرخ زندگی بچرخد. برای کسب درآمد از این حوزه باید همواره نیم نگاهی به بازار کار هم داشته باشید تا بتوانید نیاز های بازار کار را هم تامین کنید. سعی کنید همیشه وب سایت هایی که موقعیت های شغلی برنامه نویسی را معرفی می کنند را بررسی کنید. به این طریق انتظاراتی که شرکت های آی تی از برنامه نویس ها دارند را می‌فهمید و آموزش های خود را کمی به نیازهای آنها متمایل می کنید.

دیدگاهتان را بنویسید